Persoonlijk

Q&A-10 weetjes over mij!

Na het succes van mijn vorige Q&A (mijn meest gelezen blog) vond ik het tijd om weer eens een blog met feitjes over mezelf te delen. Ik vroeg aan jullie om wat vragen in te sturen over dingen die jullie van mij of over mijn blog zouden willen weten. Uit deze vragen heb ik een selectie van 10 gemaakt, dus waar wacht je op? Get to know me better!

Hoe ben je begonnen met je blog over gezond eten?

Na een tijdje veel koken en recepten voor mezelf opschrijven, begon het te prikkelen om deze recepten ook te delen. Tijdens de zomervakantie, waarin ik mijn account begon, stond ik op de wachtrij bij een psychologen praktijk. Ik wist van mijn verleden dat de enige manier om van die eetstoornis af te komen, eten was. Door de recepten te delen op instagram en nu op dit blog, was ik mijn eigen therapie en motivatie om daadwerkelijk door te gaan met eten en het koken van nieuwe dingen en ik ben hartstikke blij dat ik dat heb gedaan! 🙂

Hoe vaak per week sport je ongeveer?

Hoewel veel van jullie denken dat ik bijna iedere dag sport, is dit helemaal niet het geval. Ik sport ongeveer 4 keer per week. Dit ziet er dan als volgt uit: op dinsdag HIT, donderdag bootcamp, in het weekend hardlopen en op een doordeweekse dag heb ik vaak een half uur fysio. Bij de fysio train ik altijd mijn benen, stabiliteit en balans.

Waar haal je de motivatie vandaan om zoveel te sporten?

Dat ‘zoveel’ sporten valt dus eigenlijk best mee, maar voor veel mensen blijft het een topsport ( 😉 ) om alsnog deze hoeveelheid te halen. Hoe ik het volhoud? Dingen doen die je leuk vindt en die je uitdagen! Toen ik merkte dat ik minder uit mezelf kon halen tijdens de bootcamp, verving ik één training voor HIT. Zo kon ik mijn lieve vriendin blijven zien tijdens onze bootcamptraining en kon ik minimaal 2 keer per week het uiterste uit me halen tijdens de HIT en mijn wekelijkse rondje hardlopen.

Welk persoonlijk doel wil je heel graag nog behalen?

Recovery! Ik weet hoe moeilijk het is om 100% te herstellen van een eetstoornis en dit is ook zeker niet mijn doel, maar ik ben al tevreden met een 80% herstel. Ik weet dat mijn ‘gezonde kant’ steeds groter wordt en dat is een geweldig gevoel! Verder kom ik dan toch weer snel op die halve marathon… Ik moet en zou eens een halve marathon lopen! Waarom geen hele? Dat is me gewoon veels te lang en lijkt me ook helemaal niet leuk… het zou maar regenen die dag?!

Wie inspireert jou het meest?
De meet&greet met Rens Kroes, geweldig!

Oef, dit vind ik lastig. Ik laat me door veel dingen inspireren en voeg die vaak samen. Dit geldt niet alleen voor recepten, maar ook voor het dagelijks leven. Als ik een persoon die mij het meest inspireert zou moeten kiezen, is dat Rens Kroes. Ik heb zo veel bewondering voor haar persoonlijkheid. Ik hoop dat ik op een dag net zo positief in het leven sta als haar (en natuurlijk net zulke toffe recepten en kookboeken kan schrijven!).

Waar zie jij jezelf over 10 jaar?

I love this one! Ik vind het heel leuk om te fantaseren over mijn toekomst, dus hier komt die: over 10 jaar ben ik 27, ik hoop dat ik tegen die tijd een vriend/man heb waarmee ik samenwoon en die het leuk vind om avontuurlijke dingen te doen. Ook heb ik een leuke, uitdagende baan waarbij ik veel internationale contacten heb en waarvoor ik veel zakenreisjes mag maken (het liefst natuurlijk m.b.t. voeding en sport). Verder heb ik al veel landen bezocht en dingen van mijn bucketlist afgestreept. Oh, het huisdier mag niet ontbreken: een labradoodle!

Quilty pleasure?

IJS! Ik houd van ijs, van kleins af aan al. Je maakt mij blijer met een bananasplit dan met een pizza of een avondje uiteten, oops! Mijn favoriete smaak? Lekker basic: banaan of yoghurt. Maar ik wissel één van deze altijd af met een speciale smaak, bijvoorbeeld een bol stroopwafel of pistache ijs. Hemels!

Waar kun je jou ’s nachts voor wakker maken?
Voor deze pindakaas bliss balls kun je mij zeker wakker maken!

Oke, oke, ijs mag dan wel mijn quilty pleasure zijn, maar of je me er ’s nachts voor wakker kan maken, is een ander verhaal. Van ijs krijg ik namelijk vaak een opgeblazen gevoel, alsof je maag overvol is. Niet ideaal om ’s nachts te hebben 😉 Maak mij maar wakker voor pindakaas!

Struggle je met je zelfbeeld?

Kort, maar krachtig: ja. Hoewel het steeds beter gaat, merk ik dat ik mezelf nog erg vergelijk met andere meiden en nog niet volledig tevreden ben met mezelf. ‘Zijn haar benen dunner dan die van mij?’ ‘Zij heeft het perfecte, dunne en gespierde lichaam die ik ook moet hebben.’ ‘Als ik nou gewoon doorzet, kan ik ook zo’n lichaam als haar krijgen.’ ‘Waarom kan ik niet zo iets als dat persoon bereiken?’ Dit zijn voorbeelden van gedachten die nog steeds iedere dag door mijn hoofd gaan. Gelukkig kan ik tegenwoordig wel trots zijn op de dingen die ik bereik en dat is al een hele stap!

Wat zou je graag nog willen bereiken met je insta?

Een blauw vinkje! Hahah, nee. Ik heb eigenlijk geen idee… Ik zou het leuk vinden om ooit de 10.000 volgers aan te tikken, maar gelukkig weet ik dat dat nummertje niks zegt. Ik ben hartstikke blij dat ik deze geweldige hoeveelheid volgers die ik nu heb, kan inspireren en motiveren!

Hoppakee, je bent weer 10 feitjes rijker! Ben je benieuwd naar meer? Lees dan mijn vorige Q&A-blog of lees deze pagina. Heb ik je vraag niet beantwoord, maar wil deze wel graag beantwoordt hebben? Voel je vrij om een berichtje te sturen! 🙂

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.