Workouts voor thuis

30 minute HIT work-out

HIT, één van mijn favoriete workouts! Thuis deed ik dit minimaal een keer per week, maar nu ik in Tenerife zit, kan ik natuurlijk niet daar aanwezig zijn. Dit betekent echter niet dat ik het helemaal niet meer kan doen. Ik stelde zelf een HIT work-out samen en deel deze maar al te graag met jullie!

Deze work-out vraagt maar om 30 minuten van je tijd, brengt je hartslag lekker omhoog en geeft je een voldaan gevoel. Nog een voordeel: je kunt hem overal, maar echt overal doen! Op een mandje, een handdoek of gewoon op de grond. Waar wacht je nog op?

Doe de volgende oefeningen allemaal voor 1 minuut. Neem 2 minuten rust en herhaal het rondje nog eens. Let’s go:

Kies een goede warming-up! Zelf vind ik jumping jacks, lunges en een klein stukje rennen altijd goede manieren om jezelf op te warmen.

Na je warming-up herhaal je dit cirquit 2 keer:

  • High knees;
    Knieheffen op je plaats
  • Russian twist;
    Ga in een sit-up houding zitten. Haal je voeten van de grond, zodat deze boven de grond zweven. Breng nu je armen links naast je, vervolgens draai je je armen naar rechts.
  • Jump squat;
    Ga in een squat houding staan, spring omhoog en land weer in een squat.
  • Crunches;
    Ga op je rug liggen en zet je voeten op de grond doormiddel van je knieën te buigen. Kruis je armen op je borst en kom een klein stukje omhoog door alleen je schouders van de grond af te tillen.
  • Jack knives;
    Ga op je rug liggen. Breng je handen en benen omhoog, zodat je je tenen aan kunt tikken en kom weer terug.
  • Bicycle crunches;
    Ga op je rug liggen. Breng je been en elleboog diagonaal naar elkaar toe, zodat je schouder een stukje van de vloer af komt. Breng je been en arm terug en herhaal voor de andere kant.
  • Push ups;
    Spreekt voor zich toch? 😉 Kies zelf of je voor de hele push-up gaat of dat je knieën op de grond zet.
  • Tap down;
    Ga in een kleine spreidstand staan, tik de vloer aan met je rechterhand door door je knieën te gaan, spring weer omhoog en herhaal. Tik telkens de vloer met de andere hand aan.
  • Squat hold;
    Ga in een squat houding staan en houd deze vast

Sluit af met wat stretchen.

Wil je een beter beeld bij de work-out en de oefeningen? In deze Instagrampost zie je de work-out in een vogelvlucht voorbij komen.

Heb je een work-out geprobeerd? Deel je post-workout foto via Facebook/Instagram en tag @its.about.health in je berichtje 🙂

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.