Voeding

Eetdagboekje #werkdag

Omdat mijn vorige eetdagboekje zo veel werd gelezen en ik er veel leuke reacties op kreeg, besloot ik de eetdagboekjes voort te zetten. Vanaf nu komt er iedere 2 maanden een eetdagboekje online. Vandaag deel ik een nieuw dagboekje met jullie, over een dag die door jullie de meeste stemmen kreeg: een werkdag.

Zoals je via mijn Instastories misschien wel gezien hebt, zet ik erg veel stappen op mijn werk en ben ik continu in beweging, omdat ik de gasten van drankjes en snacks voorzag aan het zwembad (Ja, voorzag, want deze week begin ik met een nieuwe functie). Mijn werkdagen beginnen om 10:00 en duren tot 18:00. Benieuwd wat ik op zo’n dag eet? Lees gauw verder!

Ontbijt, 8:15

Tegenwoordig wissel ik om de dag af met kwark en havermout als ontbijt. Deze dag was het tijd voor kwark en dus ontbeet ik met 250 gram magere kwark en 30 gram Original Oat granola van Mornflake die ik hier op het eiland heb ontdekt en echt heel lekker is. Ook brachten mijn ouders een pak ontbijtkoek vanuit Nederland mee toen ze mij hier kwamen verrassen voor mijn verjaardag. Daar nam ik dus ook vrolijk een plakje van, net zoals ik thuis altijd deed. Verder nam ik een grote kop thee bij mijn ontbijt.

313 kcal

Tussendoor, 11:30

Om 10:00 begon ik met mijn werk en stond ik het eerste uur bij een ander zwembad dan normaal. Toen ik na een uur terug ging naar het zwembad waar ik normaal sta, ging ik even persoonlijk langs de gasten en nam ik vervolgens een cappuccino uit onze keuken.

Ongeveer 74 kcal

Tussendoor, 12:15
Een fruitspies met ananas, grapefruit en meloen.

Om 12:00 krijgen de gasten aan het zwembad waar ik werkte een kleine fruitsnack. Wanneer we van deze snacks overhadden, mocht het personeel deze opeten. Dit vond ik overigens nooit erg want het fruit hier is zo lekker! Ik nam twee van deze fruitspiesen en dronk een flesje water.

Ongeveer 55 kcal

Lunch, 12:45

Onze lunchtijd verschilt iedere dag, maar valt altijd tussen 12:30-14:00. In het personeelsrestaurant is de keuze vrij uitgebreid. Zo kun je er verschillende broodjes bakken, is er een kleine salade bar en altijd een gedeelte met warm eten die iedere dag varieert. Door het warme weer waar ik continu in werk, heb ik altijd zin om te lunchen met een salade. Bovendien heb ik gemerkt dat ik langer een voldaan gevoel heb als ik tussen de middag met veel groente lunch. Ik nam drie scheppen sla voor onderop, wat tomaat en knoflooksaus. Verder lag er vandaag bij de saladebar een kikkererwtensalade die ik er te lekker uit vond zien. Bij het warme gedeelte schep ik altijd wat van de dagelijkse groente op (dit keer broccoli) en wanneer er iets lekkers aan vis of kip ligt neem ik hier een klein stukje van (dit keer was dat tonijn).

366 kcal

Tussendoor, 15:15

Rond 15:00 worden de gasten aan het zwembad altijd verwend met een kleine tapas in de vorm van een plakje stokbrood, het beleg van deze tapas is iedere dag anders. Op de dag dat ik dit eetdagboekje bij hield, kregen de gasten een broodje met tonijn. Omdat er ook hiervan weer een paar over waren, nam ik er twee. Rond deze tijd nam ik ook nog een flesje water.

223 kcal

Avondeten, 18:45

Om 18:00 was ik klaar met werken, rond 18:30 was ik thuis en ging ik koken. Omdat ik gedurende de dag nog niet heel veel koolhydraten had gegeten, koos ik ervoor om een maaltijd met veel koolhydraten te maken. Ik had geen zin in aardappels, maar we hadden nog wel quinoa. Ik roerbakte 200 gram Italiaanse groentemix en deed dit door 120 gram gekookte quinoa. Ik nam er een klein beetje pikante hummus bij en at na deze maaltijd nog een klein bakje sojayoghurt van Alpro in de smaak blauwe bes.

440 kcal

Avondsnack, 20:45

Omdat ik nog veels te weinig calorieën binnen had gekregen in verhouding tot mijn beweging van die dag (15.856 stappen) én nog steeds vrij weinig koolhydraten had gegeten, besloot ik mijn avondsnack iets groter en koolhydraatrijker te maken dan anders. Ik begon met een nectarine en twee Haribo rotella dropjes. Vervolgens nam ik nog een plakje ontbijtkoek en een grote kop thee.

208 kcal

Verder snackte ik gedurende mijn werkdag wat olijven en gezouten pinda’s uit de keuken. Die een totaal hadden van 113 calorieën.

Dit alles komt neer op…

In totaal at ik deze dag 1792 calorieën, waarvan 49% koolhydraten (220 gram), 29% vetten (56 gram) en 22% eiwitten (97 gram). Verder dronk 1400 milliliter water.

Ik moet zeggen dat ik het best lastig om tegen de beweging op mijn werkdagen op te eten. Ik ben blij dat ik bij deze functie wel tussendoor eten kon pakken, maar ik weet niet of dat op mijn volgende afdeling ook het geval gaat zijn. Ondanks het feit dat ik eigenlijk niet genoeg had gegeten ten opzichte van mijn beweging, heb ik gedurende de dag geen honger gehad door te luisteren naar mijn lichaam en te voelen waar mijn lichaam het best op kan werken. Voor mij zijn dat veel groentes en eiwitten, maar misschien loopt jouw lichaam beter een een portie koolhydraten. Op de dagen dat ik merk dat ik écht te weinig calorieën binnen ga krijgen, kies ik ervoor om op mijn werk calorieën te drinken. Vaak doe ik dit dan met een ice tea.

Dit was hem dan, mijn tweede eetdagboekje. Heb jij mijn eerste eetdagboekje gemist? Dan vind je deze hier! Wil je vaker een eetdagboekje lezen? Laat dan zeker weten via de comments over welke dag je het liefst zo’n dagboekje leest 🙂

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.