Overig

Zo zag het jaar 2019 er voor mij uit

‘De tijd vliegt!´, het is een zin die we bijna dagelijks horen, maar wel de realiteit is. 2019 is alweer bijna voorbij en 2020 staat voor de deur. Toch is het belangrijk om af en toe de tijd stop te zetten en stil te staan bij alles wat er gebeurt. Daarom neem ik jullie mee terug door het jaar 2019. Wat heb ik meegemaakt of bereikt? Wat ging goed of juist fout? Kijk je met me mee wat dit jaar voor mij betekende?

Januari

Januari is altijd een maand waarin de meeste mensen rustig aan doen. De feestdagen zijn achter de rug en iedereen heeft zijn/haar goede voornemens voor het oog. Mijn januari zag er dan ook erg normaal uit en was vooral een maand waarin ik druk was met de toetsweek op school.

Februari
Het bezoek aan het Elan-cafe in Londen vond ik super!

In februari stonden er daarentegen wel leuke dingen gepland. Zo gingen we aan het begin van de maand met school op studiereis naar Eindhoven, Maastricht en Brugge. Het was een week met weinig slaap, maar veel gezelligheid. Na de studiereis stond direct het volgende reisje gepland: een weekendje Londen met mijn moeder en een vriendin! Londen blijf ik leuk vinden, vooral wanneer je er al een aantal keren geweest bent en wat meer de lokale hotspots op kunt zoeken, I love it!

Maart

Maart was wederom weer een rustige maand. De twee dingen die me echt zijn bijgebleven van maart 2019? Het tegen het lijf lopen van Humberto Tan in een hotel in Amsterdam tijdens een dagje hotels bezoeken met school. En het feit dat ik een presentatie mocht geven op de Wageningen Universiteit als It’s about health en hier meer over mijn account en site mocht vertellen.

April
Wat een geweldig gevoel was het om iets te doen voor het KWF!

April gaat voor mij de boeken in als een speciale maand en dan heb ik het vooral over het begin van deze maand. Op 7 april liep ik met een aantal klasgenoten de kwart marathon van Rotterdam om geld op te halen voor het KWF. Nadat onze lieve docent aan deze ziekte was overleden, vond ik dat we namens school iets moesten doen. Met ons groepje haalde we maar liefst €10.164,20 op en met alle lopers in totaal €109.990! De missie om iets moois voor deze speciale docent te doen, was gelukt. Verder besloot ik aan het eind van april mijn hart te volgen en een racefiets te kopen én stapte we in het vliegtuig voor een vakantie naar Malaga.

Mei

Aan het begin van mei zaten we ook nog lekker in Spanje, maar verder gebeurde er deze maand iets wat vele van jullie niet zagen aankomen: ik stopte volledig met hardlopen. Nadat ik al had gedeeld dat ik geen halve marathon zou gaan lopen dit jaar en het hardlopen na de Marikenloop kort gezegd helemaal zat was, besloot ik om een pauze te nemen. Deze pauze duurde alleen wel erg lang en is vandaag de dag nog steeds de realiteit. Gelukkig kon ik daar tegenover in mei wel mijn racefiets ophalen en ging ik daar vrolijk mee aan de slag.

Juni
Wat had ik een gaaf weekend tijdens het Healthy Fest!

In juni stond er wéér een weekendje weg gepland, oeps! Maar dit keer niet om tot rust te komen en lekker te wandelen over de boulevard of tussen winkels, dit keer om me in het zweet te werken. Aan het eind van juni ging ik namelijk samen met een vriendin naar het Healthy Fest. Een weekend vol workouts en gezelligheid. Ik kan nu al niet wachten tot het Healthy Fest van 2020! Ook haalde ik in juni mijn rijbewijs, wat ik ook erg fijn vond, want de rijlessen vond ik vreselijk! Gedurende de rest van de maand bezocht ik vooral veel leuke steden en hotspotjes met vriendinnen tijdens onze vrije dagen.

Juli

Juli was de maand waarin de zomervakantie begon en ik het eerste jaar van mijn studie afsloot. Het was de maand waarin ik mijn Propedeuse op een mooie manier haalde en genoot van een aantal festivals, ijsjes en wat leuke dagen weg. Je weet vast wel hoe die weken met vakantie eruit zien: gevuld met dagen waarop je lekker niks doet en dagen waarop je er juist lekker op uit gaat.

Augustus

In augustus gingen die vakantieweken nog even zo door, maar kwamen daar toch wel wat specialere momenten bij. Zo werd ik uitgenodigd om de nieuwe pindasaus van De Pindakaaswinkel te proberen tijdens een tof evenement. Bovendien was dit de laatste maand van 2019 die ik thuis zou besteden en dus werd er een afscheidsfeestje gegeven en besloten we tegelijkertijd ook mijn 18de verjaardag te vieren. Dit alles met een klein Spaans tintje om alvast in de sfeer te komen voor Tenerife.

September
Mijn ouders als een verrassing voor mijn verjaardag, was het liefste wat ik ooit heb gekregen!

6 september was het dan eindelijk zo ver: ik stapte het vliegtuig in voor mijn stage in Tenerife. Vanaf februari had ik hier na toe geleefd en nu ging het echt gebeuren. De eerste week was even wennen, maar na mijn eerste werkdagen wist ik het zeker: ik zit hier op mijn plekje. Ik begon mijn stage bij de ‘Pool’ afdeling als een lifeguard bij de Adults Only pool voor gasten die nog meer betalen voor nog meer luxe. Hier had ik veel gastcontact en liep ik iedere minuut met nieuwe drankjes langs het zwembad rond. Toen ik op 19 september 18 werd en mijn ouders mij ook nog eens kwamen verrassen tijdens mijn werk, was dat ook gelijk de leukste verrassing die ik ooit heb gekregen. Bovendien had ik voor mijn vertrek naar dit mooie eiland ook mijn laatste afspraak bij mijn psycholoog en wist ik dat ik deze uitdaging aan kon gaan.

Oktober

Oktober was een maand die me vooral herinnerd aan de Kids-club, want goh, wat vond ik dat erg! Mijn werkrooster hing op mijn slaapkamerdeur en ik kon niet wachten om na mijn werkdag weer een dag weg te strepen. Nu ik erop terug kijk ben ik toch wel erg trots op mezelf dat ik ook deze maand gewoon vol heb gemaakt, goede feedback heb mogen ontvangen én ik de bevestiging voor mezelf heb dat kinderen inderdaad niet mijn ding zijn. Wel vierde ik dit jaar voor het eerst Halloween. En hoewel dit ook via de kids-club ging, was het toch wel een hele leuke ervaring om twee Halloween-avonden voor de gasten te mogen hosten en alle gezelligheid met collega’s mee te mogen maken.

November

In Nederland werd het steeds kouder en natter in november, maar gelukkig zaten wij hier nog lekker in de zon. Toen de zusjes van mijn huisgenootje op bezoek kwamen, gingen we dan ook vrolijk naar nummer 1 Tripadvisor attractie van de wereld: het Siampark! Een park vol gave waterglijbanen. Aan het eind van de maand kwamen de ouders van Britt (mijn huisgenootje) naar Tenerife, wat natuurlijk ook erg leuk was. Tussen het bezoek door, hebben we op een vrije dag tussen de dolfijnen gekayakt en in de zee gesnorkeld. Verder was ik ondertussen bij de Spa van het hotel begonnen als Spa Attendant en zorgde ik ervoor dat de Spa er netjes uitzag en van genoeg handdoeken, water en thee was voorzien. Het werk was af en toe lichamelijk zwaar, maar ik vond het heel leuk. De maand vloog dan ook voorbij…

December
Kerst in het zonnetje, heerlijk!

In december ging het bezoek nog even door. Aan het begin kwam mijn vriendin met haar ouders voor een weekendje langs en bezochten we wat leuke dingen op het eiland. Aan het eind van de maand kwamen mijn ouders over om samen kerst te vieren. En hoewel we helemaal geen kerst of wintergevoel hadden, was het heerlijk om toch samen te kunnen zijn aan het einde van het jaar. Ik had vier dagen vrij en dus trokken we er met de huurauto op uit en bezochten we veel dingen die ik graag nog wilde doen/zien op het eiland. Ook was het deze maand tijd voor mijn laatste, nieuwe functie: spa receptionist. In het begin was ik onzeker en bang dat ik alles fout deed, maar al snel werd het duidelijk dat dit nergens voor nodig was en vond ik dit, samen met pool, de leukste afdeling.

Als ik zo terug kijk, was 2019 een jaar waarin ik vooral stappen zetten die mijzelf gelukkiger maakte. Ik maakte een flinke vooruitgang in mijn herstel, wat natuurlijk niet in een strakke lijn ging, maar wel mooie resultaten heeft geleverd. Ik stopte met een sport en ging iets doen wat ik stiekem altijd al wilde doen: wielrennen! En ik volgde mijn hart door naar het buitenland te vertrekken voor mijn stage, iets wat me tot op de dag van vandaag erg goed doet. Bovendien haalde ik dit jaar mijn Propedeuse en rijbewijs beide in één keer en kon ik die ook mooi afstrepen.

Nu ik hier in Tenerife woon, leer ik nog meer voor mezelf te kiezen, bij mezelf te blijven en kom ik erachter wie ik ben en wat ik wil. Ik ben dit jaar een aantal keren buiten mijn comfortzone gekropen en ik heb het gevoel dat dit mij goed heeft gedaan. Bovendien is het echt een confidence boost wanneer al deze dingen goed uitpakken, een lach op je gezicht toveren wanneer je erover denkt én je een trots gevoel geven!

2019, je was geweldig! En 2020? Ik ben er helemaal klaar voor en ik kan niet wachten om mijn doelen voor het nieuwe jaar te delen met jullie en te zien wat het nieuwe jaar mij gaat brengen.

Voor nu wens ik jou alvast een hele fijne jaarswisseling en vergeet zeker niet jouw mooiste moment van 2019 in de comments achter te laten!

Eén reactie

Laat een antwoord achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.