Persoonlijk,  Reviews,  Voeding

Waarom ik magnesium supplementen slik

Sinds een kleine drie maanden slik ik een nieuw supplement: magnesium. Omdat ik veel veranderingen merk sinds ik hiermee ben begonnen, wilde ik graag mijn ervaring met jullie delen. Ik ging een samenwerking aan met Royal Green, die deze blog mogelijk maakt, en ik vertel jullie graag alles over de veranderingen die ik heb gemerkt!

Tip van de chiropractor

Toen ik begin mei na ruim een half jaar weer naar mijn chiropractor ging, kreeg ik van hem de tip om te beginnen met het slikken van magnesium supplementen. Mijn spieren, vooral in mijn nek en schouders, staan onder veel spanning en hebben regelmatig last van spierpijn of vermoeidheid. Dit kan komen door het zitten achter mijn laptop voor zowel school als de werkzaamheden voor mijn blog, door het sporten of door stress. Hoewel ik eerst een beetje huiverig was en niet zat te wachten om een extra supplement in te nemen, ben ik blij dat ik diezelfde dag toch nog in de winkel stond voor een lading magnesium.

De lichamelijke veranderingen die ik merk
Door het slikken van magnesium herstellen mijn spieren sneller.

Sinds die dag voel ik me namelijk heel anders, zowel mentaal als lichamelijk. Lichamelijk heb ik minder last van spierpijn en vermoeide spieren. Nou is spierpijn niet erg, maar bij mij kon dit soms wel voor vier tot vijf dagen aanhouden. Mijn spieren herstelde dus heel langzaam. Ook, voornamelijk wanneer ik in de ochtend sportte, konden mijn benen en spieren de rest van de dag heel vermoeid of slap aanvoelen. En hoewel ik weet dat dit ook deels met voeding te maken heeft, eet ik na een training goed en kon het hier niet aan liggen. Verder merkte ik vanaf de eerste twee dagen al verschil in mijn spijsvertering. Waar ik voorheen vrijwel altijd met obstipatie leefde en slechts 2-3 keer per week naar het toilet kon, is dat nu verleden tijd.

De mentale veranderingen

Ook mentaal merk ik enig verschil sinds ik ben begonnen met het innemen van magnesium supplementen. Zo hebben ik (veel) meer energie. Zelf vind ik dat wel fijn en lijkt het echt alsof ik de drukke Nannique van vroeger weer ben, thuis worden ze er soms een beetje gek van šŸ˜‰ . Gelukkig heeft deze energie ook voordelen voor de taken die ik op een dag moet doen. Hoewel ik niet zo zeer merk dat ik meer concentratie heb, kan ik wel langer doorwerken aan bijvoorbeeld school. Niet alleen mijn spieren zijn minder vermoeid, mijn hersenen dus ook.

Wat doet magnesium nog meer?

Naast de positieve effecten die ik heb gemerkt, brengt het slikken van magnesium nog andere voordelen met zich mee. Denk hierbij aan:

  • het gezond houden van je botten en spieren;
  • het stimuleren van een goede werking van het zenuwstelsel;
  • de enzymactiviteiten in je lichaam in stand houden;
  • het verhogen van je concentratievermogen.

Gelukkig vind je magnesium in veel verschillende voedingsmiddelen die we dagelijks eten en is een tekort bijna onmogelijk. Zo vind je het mineraal veel in volkoren graanproducten, groente, melk en noten.

De magnesium van Royal Green
Ik vind het formaat van deze capsules ideaal! Niet te groot en makkelijk door te slikken.

Maar, het kan goed zijn dat je lichaam net wat meer magnesium nodig heeft dan je met normale voeding binnenkrijgt, net zoals bij mij. In dat geval wil ik je graag aan de magnesium capsules van Royal Green voorstellen. De magnesium van Royal Green is namelijk het eerste product dat magnesium, samen met vitamine D2 en ashwagandha (een plant), in een gecertificeerd biologische vorm levert. De capsules zijn voorzien van magnesium uit zeesla en zijn hiermee volledig vegan. Doordat het merk de magnesium uit de natuur haalt, herkent het lichaam het als voeding en kan je lichaam er het meeste gebruik van maken. Bovendien zorgen de vitamine D en ashwagandha voor een goed immuunsysteem en verlichting van stress.

Welke dosering?

Heel fijn die supplementen, maar hoeveel moet en mag je Ć¼berhaupt slikken? Royal Green raadt, net zoals het Voedingscentrum, een dosering van 125 – 250 milligram aan. Maar, deze dosering is geheel persoonlijk. Wanneer jij een fanatieke sporter bent, is het hoogstwaarschijnlijk dat jouw lichaam behoefte aan meer magnesium heeft. Zelf kreeg ik van mijn chiropractor de tip om 400 milligram per dag te nemen, wat betekent dat ik drie capsules van Royal Green op een dag slik. Ook hier moet een kanttekening bij worden geplaatst, want bij een te hoge dosering kun je darmklachten als diarree ervaren. Probeer dus verschillende doseringen uit en kijk wat het best voor jouw lichaam werkt.

Ik ben heel blij dat ik een tijd geleden de tip kreeg om te beginnen met het nemen van magnesium supplementen. Het geeft me zowel lichamelijk als mentaal meer energie, mijn spieren herstellen beter en mijn spijsvertering is een stuk dichterbij normaal. Hiernaast zorgt het mineraal voor een goede werking van nog veel meer lichaamsprocessen. Zelf ben ik heel tevreden met de capsules van Royal Green en de dosering van drie capsules per dag, maar de juiste dosering is voor iedereen verschillend. Wat de geschikte dosering voor jou ook is, ik weet zeker dat magnesium jou ook kan helpen wanneer je last hebt van vermoeidheid van zowel je spieren als je brein!

Slik jij magnesium? Of andere supplementen? Laat het me hieronder weten, ik ben heel benieuwd!

Liefs

2 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.