Lunch,  Nagerecht,  Ontbijt

Gezonde ontbijt parfait

Lekkere, gezonde ontbijtjes die er ook nog eens mooi uit zien, ik kom er maar al te graag mijn bed voor uit! Vooral voor deze gezonde variant van een parfait. Normaal is parfait een soort ijs, gemaakt van lucht, eidooier, room en suiker. Ik toverde de gangbare parfait om naar een ontbijt doormiddel van yoghurt te gebruiken.

Naast het feit dat dit ontbijt gezond en vullend is, is het ook nog eens makkelijk te maken en heel mooi om op te dienen. Wie wilt nou niet zo’n kleurrijk glas op tafel zien staan of in bed/op de bank met een aflevering van je favoriete serie opeten? Waar wacht je dus op? Verwen jezelf of verras iemand met dit geweldige, gevulde glas!

Natuurlijk hoef je deze parfait niet alleen als ontbijt te gebruiken. Hij is ook prima als lunch of als nagerecht. Wel zou ik, wanneer je hem als nagerecht opdient, minder gebruiken. Doe de ingrediënten voor één persoon bijvoorbeeld door de helft.

Wat heb je nodig voor 1 persoon?
  • 300 ml yoghurt naar keuze
  • 75 gram diepvries roodfruit + extra voor de bovenkant
  • Granola
Wat moet je doen?
  • Doe de helft van de yoghurt samen met het bevroren fruit in een blender en mix door elkaar.
  • Doe de overgebleven yoghurt in een glas/bakje. Schenk de fruityoghurt hier voorzichtig overheen. Blijf het niet op de yoghurt liggen? Schep het er dan op met een lepel, zodat je lagen krijgt.
  • Top af met wat granola en wat extra fruit.

Heb je een recept geprobeerd? Deel je foto via Facebook/Instagram en tag @its.about.health in je berichtje 🙂

Eén reactie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.