Lunch,  Ontbijt

Bagel met geitenkaas en vijg

Hoe vaker ik ze neem, hoe lekkerder ik ze ga vinden: bagels. Ik mocht een recept maken met de bagels van Bagels & Beans en dat was natuurlijk geen straf. Al lang dacht ik aan de combinatie van een bagel met geitenkaas en vijg. Hier thuis werden we er stil van, op een paar ‘mhmmm’ na, zo lekker was het! Hét beleg voor het vijgenseizoen.

Een tijdje terug deelde ik al eerder een recept met de bagels van Bagels & Beans. In dit recept belegde ik de bagel met een frisse vegan kikkererwtensalade. Die klonk in onze oren wat gek, maar werd door iedereen gewaardeerd hier thuis. Toen ik zei dat deze bagel met geitenkaas en vijg belegd werd, kreeg ik dezelfde gezichten te zien. Gelukkig viel ook deze variant weer goed in de smaak. Vooral mijn moeder en ik waren fan, want wij zijn ook dol op de combinatie van brie, honing en walnoten. Ik denk zelfs dat ik deze bagel regelmatig zou bestellen bij het ontbijt- en lunchtentje als hij op de menukaart stond, oops!

Mocht je toevallig ook fan zijn van brie met honing en walnoten, dan wordt je dus ook heel gelukkig van deze heerlijke bagel. En gelukkig is hij nog gezond ook! Geitenkaas bevat namelijk minder vetten dan veel andere kaassoorten en je krijgt eiwitten en fruit binnen. De bagel zorgt voor de koolhydraten en de walnoten voor wat extra onverzadigde (gezonde) vetten. Ideaal!

Geloof me, deze bagel is echt gezonde comfortfood!

Wat heb je nodig voor 2 bagels?
  • 2 bagels (ik gebruikte de sesam bagels van Bagels & Beans)
  • 4 schijfjes geitenkaas
  • 1 grote vijg
  • Hand romaine sla
  • 2 theelepels honing
  • Handje walnoten
Wat moet je doen?
  • Bak de bagels af volgens de verpakking. Sla deze stap over als je al verse, afgebakte bagels hebt.
  • Snijd ondertussen de vijg in dunne plakjes en hak de walnoten fijn.
  • Snijd de bagels open en smeer twee schijfjes geitenkaas over de onderste binnenkant van de bagel uit.
  • Verdeel wat romaine sla over de bagel, gevolgd met plakjes vijg.
  • Verdeel een theelepel honing bovenop de belegde onderkant en bestrooi met de helft van de gehakte walnoten.
  • Leg de bovenkant van de bagel op het broodje en druk aan.
  • Herhaal voor de tweede bagel.

Heb je een recept geprobeerd? Deel je foto via Facebook/Instagram en tag @its.about.health in je foto/berichtje 🙂

Eén reactie

Laat een antwoord achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.