Reizen

Een weekendje Den Haag

Inmiddels zitten we al meer dan een jaar in lockdown en kunnen we niet tot nauwelijks op vakantie. Dit is natuurlijk niet meer dan begrijpelijk, maar wel erg jammer. Een voordeel is echter, dat we ons eigen land steeds meer gaan ontdekken en meer kunnen genieten van hetgeen dat Nederland te bieden heeft. Zo ging ik van de zomer op vakantie in eigen land. Dit keer besloot ik er samen met een vriendin een weekendje tussenuit te gaan. Na de tentamens konden we het goed gebruiken om te ontspannen en dus besloten we een weekendje Den Haag te boeken. Wat we allemaal hebben gedaan in en rondom de stad? Dat lees je in deze blog!

Eerst wat taken afronden

Zaterdagmiddag zouden we richting Den Haag vertrekken, omdat mijn vriendin Raven in de ochtend moest werken. Dit vond ik niet erg, want zo kon ik in de ochtend ook nog wat taken voor mijn eigen werk afronden en wat mails beantwoorden. Hier had ik nog niet veel tijd voor gehad, want ik was erg druk geweest met mijn eigen tentamens. Ook begon ik mijn dag met een fijne pilates workout en wat stretchen, mijn lichaam voelde namelijk erg gespannen. Verder pakte ik mijn kleine koffer in. Wat een heerlijke gevoel was dat om te doen!

De stad verkennen
De Hofvijver is mijn favoriete plekje van Den Haag!

Rond 14:15 vertrokken we met de auto richting Den Haag, waar we om 15:30 aankwamen. We parkeerde de auto dichtbij ons hotel, checkte in en zetten snel onze spullen op onze kamer. Daarna stapte we direct naar buiten om de stad te verkennen. Gelukkig liepen we vanaf ons hotel vrij snel naar het centrum van Den Haag. Onderweg haalde we, op aanraden van een aantal van jullie, een cappuccino bij Bookstor. Dit is een café in een boekenwinkel, het zag er zó leuk uit!

Met onze koffie in onze hand liepen we door de stad. Ondanks we geen winkelafspraken hadden en ook geen winkels in konden, was het erg fijn om weer even in een grote stad te lopen. Ook liepen we richting de Hofvijver en het Binnenhof. Dit was erg leuk om eens te zien!

Geweldig avondeten
Wat was dit lekker!

Toen we een het centrum voor een groot deel al gezien hadden, besloten we op zoek te gaan naar een lekker restaurantje waar we ons avondeten konden afhalen. Hierdoor zagen we uiteindelijk iedere straat zo’n vijf keer, omdat we niks konden vinden waar we echt enthousiast van werden. Na ruim een uur zoeken, besloten we terug te lopen richting ons hotel. Op de heen weg waren we namelijk langs Buddha Bowl gekomen en dat leek ons wel wat. We bestelde beide de Bali Tempeh Saté en een portie zoete aardappel friet. We wachtten op een bankje in het zonnetje tot ons eten klaar was en besloten daarna het eten mee te nemen naar onze hotelkamer. Het was namelijk best afgekoeld. In onze hotelkamer genoten we vervolgens uitgebreid van ons eten, want wat was het lekker. De beste buddha bowl die ik tot nu toe heb gehad! Mocht je in Den Haag wonen of een keer naar Den Haag gaan, is Buddha Bowl zeker een hotspot die je moet bezoeken!

Een ontspannen avond

Na lang gekletst te hebben, besloten we nog een kleine workout te doen op onze hotel kamer. Beide hadden we zin in iets rustigs en dus deden we dezelfde pilates workout die ik ochtend had gedaan. Vervolgens fristen we ons op en keken we een film tot in de nacht. Het was een film die we lekker weg konden kijken niet bij na hoefden te denken, ideaal! Daarna gingen we uiteraard weer door met praten, we hadden ten slotte het idee dat we uit konden slapen…

Vroege vogels
Ontbijten met uitzicht op typische Nederlandse gebouwen

Van dat uitslapen kwam echter erg weinig. Om 7:15 waren we beide klaarwakker en ging ons gesprek vrolijk door. Rond 8:30 maakte we onszelf klaar en pakte we onze koffer weer in. Om 9:00 hadden we een plekje voor het ontbijt gereserveerd in het hotel. We mochten alles van het ontbijtbuffet pakken en dit vervolgens mee naar onze kamer nemen. Na ons ontbijt, checkte we uit en brachten we de spullen naar de auto. Hierna liepen we weer naar het centrum van Den Haag en haalde we een heerlijke cappuccino bij Starbucks. We besloten weer naar de Hofvijver te lopen en daar aan de rand van het water te zitten. Hier maakte we nog wat foto’s en genoten we van het fijne zonnetje. Om 12:00 liepen we terug naar onze auto en stond onze laatste activiteit van dit weekend gepland.

Shop till you drop!
Tussen al het shoppen door verwenden we onszelf met een heerlijke ijsje

En die laatste activiteit was winkelen. Sinds kort is er een nieuw winkelcentrum in Leidschendam geopend waar we graag een kijkje wilde nemen. We hadden een afspraak bij Victoria’s Secret gemaakt en zouden verder kijken of we nog bij andere winkels naar binnen konden. Gelukkig konden we bij een paar winkels afspraken maken voor later op de dag en bij een andere konden we direct naar binnen. Er ging bij zowel mijn vriendin als ik flink wat geld over de toonbank, maar wat was het fijn om weer eens te shoppen. Tijdens het shoppen haalde we ook een salade als lunch, een lekkere Twizzle ijs bij Jamin en voor het avondeten namen we een vegetarische wrap mee die we in de auto op aten. Om 19:45 waren we weer thuis en kwam er een einde aan deze leuke twee dagen.

Ik heb zó genoten van deze twee dagen. Dit weekend heeft mij weer bewezen dat je niet naar de andere kant van de wereld hoeft om een vakantiegevoel te hebben en dat je ook in tijden van corona kunt genieten van wat dagen weg. Uiteraard hebben we ons wel overal aan de coronamaatregelen gehouden, maar na een jaar is dat geen probleem meer 😉

Ben jij al op vakantie of een weekendje weggeweest in Nederland in het afgelopen jaar?